Bilim insanları, anılarımızı silecek bir protein keşfetti!

DÜNYA 16.10.2021, 23:30
Bilim insanları, anılarımızı silecek bir protein keşfetti!
Bilim insanlarının araştırmaları tıp alanında görülmemiş gelişmelerin kapısını açarken vücudumuzun işleyişiyle ilgili de akılalmaz bilgilere sahip olmamızı sağlıyor. İngiliz bilim insanları, son araştırmalarında insanların duygularını ve anılarını silebilecek, hatta değiştirebilecek bir protein keşfettiklerini açıkladı.

Türkçeye "Sil Baştan" olarak uyarlanan Eternal Sunshine of the Spotless Mind isimli filmde, aşk acısı çeken karakterler bir merkezde bu anılarını sildirip hayatlarına kaldıkları yerden devam etmeye çalışıyordu... Tüm dünyada çok sevilen ve milyonlarca insan tarafından izlenen filme ilham veren 'Anı sildirme' gerçek oldu!

Aksam.com.tr'nin Independent'ten aktardığı habere göre, araştırmacılar beynimizde duygularımızı ve anılarımızı değiştirmemize hatta tamamen unutmamıza yarayacak bir protein buldular.

Uzun dönem hafızamız ikiye ayrılıyor. Anılarımız gerçeklere dayanan bilgileri depoladığımız isimler, mekanlar ve olaylar ve diğer yandan da duygu ve becerilerimizle ilgili olan daha 'güdüsel' olanlar şeklinde depolanıyor.

İşte bu güdüsel ve duygularımızla ilgili anılar bilim insanlarına göre 'modifiye' edilebilecek yani değiştirilmesi mümkün olacak. Bu da elbette gerçek hayatta filmleri yaşatmak için değil de 'PTSD' adı verilen ve 'Travma Sonrası Stres Bozukluğu' denen sendromu yenmek için kullanılabilecek.

Cambridge Üniversitesi'nde araştırmacıların elde ettikleri verilere göre 'Shank' adı verilen bir protein beynimizdeki nöronlar arasındaki bağın ne kadar güçlü olduğunu belirleten reseptörler için destek görevi görüyor.

bilim insanları keşif eternal sunshine of the spotless mind sil baştan protein